2017. február 13., hétfő

Pilis-tető: a Pilis legmagasabb csúcsa

A Boldog Özséb-kilátó 756 méteren magasodik a táj felett, mégis viszonylag kis szintkülönbség leküzdésével is elérhető, ha elég magasról indul az ember. 
Ez lebegett a szemem előtt, amikor - jó pár órás Dera-szurdokbeli bóklászásomat befejezve - megpillantottam a magasban Pilis és Dobogókő zúzmarás fehér sapkáit. Csábított a gyönyörű táj, de lábaim már meglehetősen elgyötörtek voltak, ezért csak egy könnyű séta lebegett a szemem előtt.
Épp a Két-bükkfa-nyeregnél, a  dobogókői elágazásnál kezdődött a fák teljes elfehéredése, itt leparkoltam az autót és megszemléltem, hova is lehet innen eljutni. Pilis-tetőre, a Boldog Özséb kilátóhoz 5 km távolságot kell megtenni, ráadásul hómentes aszfaltozott úton. Ami talán nem a legromantikusabb erdei séta, de a mai napra pont megfelelő! Egy óra alatt felérek, épp naplementére érek oda.
A fák között még átszűrődött a lemenő nap sugara, ami tompította aszfalt út egyáltalán nem romantikus látványát. 

Az útnak sehogy sem akart vége szakadni, de valóban, 1 óra után elértem a tetőt, ahol még utolsót pislákolt a nap, majd elbújt a felhők mögött.
Orrom előtt siklóernyősök köröztek a távolban.
 Elhaladva néhány hatalmas betonbunker mellett végre megpillantottam a kilátót.
Mire felértem a tetejére a napot végleg eltakarták a felhők, s bár a látvány így is szép volt, mégis fotózhatatlan.



Visszafele elhaladtam újra az egykori  légvédelmi rakétabázis összegraffitizett épületei mellett, s
az esti szürkületben csendesen ballagtam az autóhoz, s elméláztam az erdő békéjében. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése