2018. január 1., hétfő

Farkas-hegyi vitorlázó emlékmű

Az első világháború után Magyarországon új sportág vert gyökeret: a vitorlázórepülés. Az egykori Farkas-hegy különböző lejtőin más-más repülési gyakorlatokat lehetett végrehajtani.  1929-ben itt indult meg a magyar vitorlázó repülés.
Az egykori MÁV pihenőház romja


A repülés központja a a magánkézben lévő iskolaépület. Itt épültek a hangárok is.
A Szekrényes hegyen lévő betonrámpáról pedig gumikötéllel indították a vitorlázógépeket. ( a kép bal felső részén látható az iskolaépület és a hangár is. A fotó a Szekrényes-hegyen készült).

A második világháborúban leégett a két hangár.
A háború után pedig a technológia fejlődésével a repülőtér átköltözött Budakeszire, ahol ma is oktatóbázis működik.

1979-ben, a vitorlázórepülés beindulásának 50. évfordulója alkalmából épült az egykori MÁV pihenőház mellett a Vitorlázórepülő-emlékmű, amely két, id. Rubik Ernő által tervezett Esztergom vitorlázó repülőgép fémszárnyából állt - lepusztulásáig.

2017-ben egy pilótákból és civil önkéntesekből álló munkacsoport újjáépítette, Jantar 2 kompozit szárnyakból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése