2023. október 2., hétfő

Verőce - Nógrád - Kismaros: bicajjal az erdőn át

 Ennek az útnak már nekivágtunk egyszer, akkor a bringa kereke nem bírta a sarat, most nem volt vizes a talaj. Ami egyfelől jó, mert nem akadtam el, másfelől nem jó, mert nem találtam gombákat. Illetve 5 árva példányt sikerült felfedeznem csupán (májgombát, laskát, egy selyemgombát, sárga gévagombát, és egy hatalmas taplót)  -  ez volt a teljes gomba diverzitás. Pedig sokszor leszálltam a bringáról, és bóklásztam a tölgyesekben, de csak hangosan zörgő avart találtam. No meg rengeteg őszi kikericset.






 Meg ilyen vidám szöcskepárt. 

Nógrád melletti réteken még virágzotó növényeket és szorgoskodó rovarokat találtam. 


A gilisztaűző varádicsból nagy csokrot gyűjtöttem, merő megszokásból. Vígan kandikált ki a bicaj zsákjából, de végül nem érkezett haza, a vonaton valakinek megtetszett, s hazavitte. 



Szemben a nógrádi vár, illetve a Börzsöny vonulatai. 

A térképem bevezetett egy elhagyatottnak tűnő  telüretre, miközben a Királyrétre vezető bringautat kerestem. Mindenfelé roncs autók, romos épületek álltak. Egy ponton lezárt kapu állta el az utam, végül a keritésen, majd erdőben, fák között kellett átküzdenem magam a bringával.

Onnantól azonban kényelmes aszfaltozott úton haladtam, majd elhagyva a Petőfi-telepet jó minőségi erdei úton ereszkedtem lefelé. Néha ugyan rövid távon emelkedett az út, de akkor legalább jobban meg tudtam szemlélni az erdei nulla-gomba-felhozatalt. 

A Vár-hegy kilátója kedvéért tettem egy kis kitérőt. Az egész utam során csupán itt voltak emberek, kisgyermekes családok nyüzsögtek az aprónéppel a kilátó körül. 
Panoráma a kilátóból. A fák között a királyréti horgásztó? 

Azt hinné az ember, Királyrétről sima úton haladhat majd Kismaros felé. Így is lenne, ha asz aszfalt nem lenne olyan, mint az ementáli sajt, jobban kirázta a lelkemet, mint az erdei kavicsos ösvények. A szemem sarkából futó pillantást vetettem Szokolya rétesezőjére, és cukrászdájára - no, Péter itt biztos megállna, én azonban nem. Így 20 perc alatt a kismarosi vasútállomáson voltam, s még épp elértem volna a megállóban veszteglő vonatot, de nem szálltam fel rá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése