2021. december 26., vasárnap

2021 TOP 10 virág és növényfotói

Az idei kedvenc: A bánáti bazsarózsa félig elnyílt példánya eső után. Mintha éppen szárnyra kelne!


Még mindig elbűvöl, ahogy a korhadó levelek alól előtörnek az első tavaszi virágok.
Csillagvirág bölcsőben.
A hóvirágokat úgy látszik sosem unom meg. Sajnos tavaszi tőzikéért sokat kell utazni, így idén azokat sajnos kihagytam. 

Kökörcsinekből is sok van a környéken, így idén is többször felkerestem őket. 

 
Több éve terveztem, idén végre megvalósítottam: megkerestem a Zengőn a bánáti bazsarózsát. No nagy mezőket nem találtam, de még láthattam néhány virágzó tövet. 
A Mecsekben medvehagyma mezőkben is gyönyörködhettem. 

Idén először találkoztam nagy tömegben ezzel a szurokszegfűvel. A Nagy Mánán rózsaszínbe borított hegyoldal látványában merülhettem el, illetve láttam egy kertet is, melyet szinte teljes egészében ez a virág borított. 



A  Sár-hegy valóságos virágos kincsesláda. Rendkívül gazdag flórájával nem tudtam betelni. Számtalan számomra ismert és ismeretlen virágra leltem a hegytetőn.  A piros kígyószisszel itt találkoztam először. 

Gumós macskahere szintén a Sár-hegyről. 


Gyűszűvirág, szintén a Sár-hegyről


Fátyolos nőszirmot a Nyík-réten találtam.  Ezzel újabb fajtával bővült az "Azok a csodálatos íriszek" gyűjteményem. 


Mocsári gólyahírt már többször fotóztam, de idén olyan élőhelyeit találtam meg, ahol tömegesen borította az erdő alját.  


Nyár végén a kalászt érlelő füveké a főszerep. Naplementében ilyen gyönyörű színekben pompáznak. 


Idén sokszor, sok helyen találkoztam réti iszalaggal. 

Vannak virágok, melyeket évekig keresek, és sehogy sem tudok ráakadni. Aztán egyszer csak  lépten-nyomon beléjük botlok, amikor már nem is keresem őket. Így voltam az őszi kikericcsel is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése