2019. december 28., szombat

Legszebb túráim 2019-ben

Téli séta a tököli Duna-parton. Tükörsima holtágakon tükröződő havas fák, mélységes csöndbe belenyikorduló lépteim zaja. Még most is érzem és hallom magamban, amit még a képek sem adnak át. 
  Dömör-kapunál többször is jártam. Télen jégbe fagyva fotózhattam a  vízesést,  ősszel pedig a színes erdő kápráztatott el.

Elbűvölően romantikus bakonyi szurdok Csesznek közelében az Ördögárok mentén. Találkoztam szarvassal, rókával, volt madárcsicsergésre kijelölt hely, sziklák között aláomló vízesések és hóvirág is. 

Cseszneken, a Kőmosó-szurdokban már sokszor jártam, és még sosem sikerült igazán jó fotót készíteni róla, pedig különleges hely, ahogy 3 hatalmas sziklamedencén keresztül folyik le benne a víz. Meredek sziklafalak veszik körül, ami miatt szinte sosem süt be ide a nap. Mi is ferratazni indultunk, cél a sziklák meghódítása, amit most nem csak a láncokon, hanem fényképezőgép lencséjén keresztül is sikerült meghódítani, ugyanis volt olyan pillanat, amikor épp a szurdokba sütött az alacsonyan járó nap. 
Idén is ellátogattam Csáfordjánosfára, hogy megnézzem tőzike virágszőnyeget. 


Sokat jártam Érdre, a Fundoklia-völgybe és a Sánc-hegyre, hogy kiegészítsem az itt készített virágfotó gyűjteményemet újabb képekkel. Kora tavasszal ilyen virágpompába borult a Fundoklia-völgy.

A Börzsönybe, Nagyírtáspusztára a kutyával kirándultam, gyönyörű panoráma és esős, szeles idő fogadott. 
Az Őrségben idén többször is jártam, hol gyalogosan, hol pedig kerékpárral jártuk be. Izgalmas volt felfedezni hazánk eme különleges táját, településeit, templomait. A fenti fotó a Rába árterén készült. 

Kirándulás a földtörténet őskorába bazaltoszlopok mentén Salgó várától Somoskőig. 

Páris-patak szurdokvölgyét a lányommal fedeztük fel, izgalmas túra volt!
A Dera-patak szurdokvölgyét és a Holdvilág-árkot a nagy tavaszi esőzések után kerestem fel, kíváncsi voltam, milyen, amikor bőven folyik a víz a vízeséseken. 


Pilis-tető meghódítása a barátnőmmel és a kutyáinkkal különleges időjárási viszonyok közepette. 
Nagy Pietrosz meghódítása
Kis családommal egy szervezett túra keretében ellátogattunk a Radnai-havasokba, hogy megnézzük a rododendronokkal borított hegyoldalakat. Kivételesen forró időt fogtunk ki, mégis szánkóztunk, különleges virágokat fotóztam, és magas csúcsokat másztunk meg.
Kapor-csúcs és a Hinczó-tavak
A Kapor-csúcsot tesómmal jártuk meg. Megadóan tűrte, hogy  a számtalan virágról és tóról fotókat készítsek, végül ő mégis felért a csúcsra, én pedig a csúcstól pár méterre vártam be őt, egy még-sosem-látott virág fotózása közben. 
Börzsönyben a Remete-barlangban éjszakáztunk a nyár legmelegebb napján. 

Prédikálószék mániám odáig fajult, hogy egy varázslatos éjszakát és reggelt töltöttünk itt, gyönyörű napfelkeltét és naplementét élve át. 

Rózsaszín felhőhabok úsztak az égen ezen az őszi reggelen. 

Szigetköz! Imádom! Kanyargó, sebes folyású Duna ágak, holt medrek, kőgátak, ártéri erdő, medúzák, vaddisznókonda, szarvasok, barátságos falvak. Idei év kedvence!

A Néra-völgyébe barátainkkal kirándultunk. Bég-szeme tó, Beusnita-vízesés, Susara-vízesés, Ördög-tó, mind kihagyhatatlan látnivalók, izgalmas mészkősziklák, barlangok és zöld vizű tavak között. 

A Dunán többször is eveztünk, részt vettem életem első kenutúráján, mely felejthetetlen élmény volt. Megkerültük a Szentendrei-szigetet, kikötöttünk az Egyfás-szigeten, térdig süppedtünk a mocsárban, homokpadokon sütkéreztünk, sátorban aludtunk

Kilátás a Stárzsa-hegy tetejéről, ősszel. Nagyobbik lánykámmal andalogtunk erre, és beszéltük meg a világ dolgait. 

Csarna-völgyébe a kisebbik lányommal látogattam el, egész lázba jöttünk az elhagyott vonatsínek látványától. Szép őszi erdőben, nyárias melegben figyelő muflonok és szarvasrudlik tekintetétől kísérve kirándultunk. 

Mátrakeresztesen az Alsó és a Felső-vízesést kerestem fel. A késő novemberi hegyek fái kopaszon, mégis színesen borították a hegyoldalakat. Láttam füstölgő erdőirtást, gombákat, befagyott tavakat, zubogó patakot, borostyánról csöpögő jégcsapokat. 

A Likas-kő Sukoró körül tett ingókő-túránk csúcspontja volt. A ködben az orrunkig is alig láttunk, de a zúzmarás fák közötti séta mégis lenyűgöző volt. 

És a legizgalmasabb: 

Találkozás egy vaddisznókondával






9 megjegyzés:

  1. Tartalmas év volt! Legalább ilyet kívánunk 2020-ra! A Hoszamo csapat www.hoszamo.hu

    VálaszTörlés
  2. Aztán! Micsoda élmények (még fotókon keresztül is átjön), micsoda fotók!
    Idénre hasonló jókat! És tényleg: soha nincs olyan, hogy nincs kedved menni? Azért irigykedem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan sosincs, hogy nincs kedvem. Olyan van, hogy munkába megyek, és a hegyekbe vágyódom :) Persze csak ha a süt a nap, vagy ha érdekes felhők vannak az égen, vagy ha hideg van, vagy ha meleg, vagy ha nincs se nem hideg, se nem meleg, vagy ha esik a hó, vagy csendesen szemerkél az eső, ha köd van, ha fúj a szél, vagy ha éppen szélcsend van. Ha zúzmara van a fákon, meg ha nincs. Ha ónos eső esik, ha fagy. Mit hagytam ki? Talán a zuhogó esőt erős széllel. Akkor lehet, hogy nem lenne kedvem...

      Törlés
  3. Ez a köcsög telefon mindig átjavítja, amit írok. 🤪 Első szó:azta. 🙂 Szóval tetszik nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszett, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek, örülök, hogy tetszett!

    VálaszTörlés