2018. január 3., szerda

2017 TOP 10

Égig érő sóhajok
Az év utolsó napjaiban lett időm és energiám arra, hogy kora reggel kilátogassak a közeli hegyekbe, ahonnan remek hajnali fényekben bámulhattam az ébredő várost. 
Mennyei béke
A Bohinj-tó partján találtam ezt a békésen pihengető családot. Magával ragadott a táj és a család harmóniája  és nyugalma. 

Ellentétek
Szlovéniába a Vintgar-szurdokba kirándultunk fotós társaimmal. A kanyargózó embertömeg láttán csalódott voltam: nem akartam úgy fotózni, hogy emberek különböző testrésze lógnak indokolatlanul a képbe. Ezért teleobjektívre váltottam, és a tajtékzó zöld folyam részleteit fotóztam. Nem bántam meg!

Szlovéniai kirándulásunk második napján zuhogó esőre ébredtünk. Én azért elszántan vágtam neki az útnak! Akkor is képet fogok készíteni! Valóban! A tónál gomolygó felhő, csendes esőtől vibráló víz várt.
 A fenti kép a Tátrában készült. Számomra természet alkotta emlékműve lenne a sok évvel ezelőtt lezajlott katasztrófának. A ritkán álló fenyők és a drámaian világító szétszórt sziklák, mint az egykori erdő fáinak mementói.
 Idén is sétáltam fotóstársaimmal a Budapest 100 rendezvényein. Ez lett a kedvenc képem!
 A 2017-es tél meglepően sokféle hó-jég-fagy fotózási lehetőséget adott. Számtalan vízesést, folyót, jeget, befagyott vizet fotóztam. Egyik kedvencem a Római-fürdő befagyott vízesését megörökített fotóm.
Télbefagyott ősz
 Szintén a Gaja-patak nagy sodrású folyamán fotóztam ezt a jégperemhez fagyott őszi levelet.
Kettévágva
A rendkívül hideg téli fagyban vastag jégpáncél képződött több hegyi patakon. A fenti fotó a Dera-patak egy jég alatt-jég feletti világát rögzíti. Mintha a jég két teljesen különböző világra osztaná a tájat.
A "VÉG" szépsége
Az idei év nagy felfedezettje számomra a virágok között a tarka kosbor. Gyönyörű árvalányhaj mező közepén fotóztam a Sisakvirág tanösvényen. Szintén nagy izgalommal vártam a kárpáti sáfrány mezőket Pádis fennsíkján, idén a hatalmas hó miatt azonban csak néhány példányt sikerült találni. Mindezek ellenére ez a kis rongyos, elvirágzóban lévő kökörcsin lett a kedvencem. 2017-ben fotózott virágokból itt találsz válogatást>>

+1 ráadás

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép fotók, remek összeállítás. Élvezettel olvasgattam az útleírásaidat 2017-ben, várom őket 2018-ban is!
    Jó fotózást, boldog új évet!

    VálaszTörlés